історія вивчення світлових явищ
Учитель повідомляє про ваясливість світлових явищ. Учням запропоновано прочитати тему уроку, зображену на комп ютері в дзеркальному відображенні. Для узагальнення знань із теми вчитель запрошує присутніх здійснити мандрівку до країни світлоленд. На цій станції учні узагальнюють знання щодо явища — поширення та випромінювання світла. Пропонують слайди, де зображено тінь, напівтінь, сонячне та місячне затемнення. Учні демонструють досліди утворювання тіні та напівтіні за допомогою непрозорого тіла, лампочок, ліхтариків та екрана. У ході вивчення електричних явищ. У 8 класі ви дізналися про те, що в просторі навколо зарядженого тіла існує поле, яке на - зивають електричним, і що саме через це поле здійснюється електрична взаємодія між заря - дженими тілами та частинками. Навколо намагніченого тіла й навколо. Скориставшись додатковими джерелами інформації, дізнайтеся про історію від - криття г. Які дослідження він провів, вивчаючи магнітне поле провід - ника зі струмом. Які результати одержав. Оптичні явища в природі. Джерела і приймачі світла. Прямолінійне поширення світла. Сонячне і місячне затемнення. Гіпермаркет знань фізика і астрономія фізика 7 клас фізика. із цього параграфа ми починаємо вивчення світлових, або оптичних (грец. Optikos — зоровий), явищ — таких, що пов язані зі світлом. Спостерігаємо світлові явища зі світловими явищами ми зустрічаємося щодня протягом усього життя, адже вони є частиною природних умов, у яких ми живемо. Деякі зі світлових явищ здаються нам справжнім дивом, наприклад міражі в пустелі, полярні сяйва. Що ви пам’ятаєте про світлові явища з уроків природознавства за 5 клас. Вивчення нового матеріалу «світлові явища. Джерела та приймачі світла. Опрацьовуємо очно або дистанційно параграф «світлові явища. Розділ 2 світлові явища. Сила світла й освітленість. Кожне джерело світла випромінює видиме світло у навколишній простір. Щоб оцінити, яка кількість світлової енергії надходить від джерела на відповідну поверхню за певний інтервал часу, вводять поняття світлового потоку.
Світловий потік, ф — це фізична величина, яка визначається кількістю світлової енергії (за зоровим відчуттям), що потрапляє на поверхню за одиницю часу.
Одиницею світлового потоку є 1 люмен (1 лм). Світловий потік від нічного зоряного неба, що потрапляє на зіницю ока, становить всього ф = 0, 000000001 лм, а від полуденного сонця — ф = 8 лм. У міру накопичення нових відомостей про властивості світлових явищ змінилася точка зору на природу світла. Учені вважають, що історію вивчення природи світла варто починати з xvii століття. Корпускулярна теорія світла ньютона. У xvii столітті данський астроном ремер (1644–1710) виміряв швидкість. Поширення світла; італійський фізик гримальді (1618–1663) відкрив явище.
Дифракції; геніальний англійський учений і. Ньютон (1642–1727) розвинув. Корпускулярну теорію світла, відкрив явища дисперсії й інтерференції, а е.
Бартолін (1625–1698) виявив подвійну променезаломлюваність в ісландському.
Швидкість поширення світла. Світловий промінь і світловий пучок. Акцентувати увагу на тому, що на цьому уроці вони починають вивчення світлових (оптичних) явищ, тобто явищ, пов’язаних зі світлом. Актуалізація опорних знань запропонувати учням відтворити знання про світ лові явища, засвоєні ними в курсі природознавства. Вивчення нового матеріалу план викладання нового матеріалу (за § 9) 1. Джерела світла, їх класифікація. Тому у хмарах досить часто спостерігаються світлові або оптичні явища. Вони не мають ніякого практичного значення, але дають деяку інформацію про самі хмари, у яких вони виникають. Гало спостерігається у хмарах верхнього ярусу, які складаються із кристалів льоду, особливо у перисто - шаруватих. Явище виникає в результаті дифракції (розкладу) світла у дрібненьких краплях води. Вінці навколо ліхтарів у тумані мають багатші кольори райдуги. Спостерігається на фоні хмар або туману, які розташовані прямо перед спостерігачем або нижче його, тобто явище можна спостерігати в горах або з літака. Це ореол навколо точки, прямо протилежної диску світила. На ці хмари падає тінь спостерігача і ореол вінчає тінь його голови. До вивчення оптичних явищ можливі різні підходи. Відповідно до структури традиційної програми матеріал вивчається в історичній послідовності. Спочатку викладається геометрична оптика, потім основи хвильової теорії світла, далі вводиться поняття про його електромагнітну природу, а потім розглядаються квантові властивості світла. Далі розглядаються властивості електромагнітних хвиль і світлові явища, які можна пояснити хвильовою природою світла. Відбивання і заломлення електромагнітних хвиль (у тому числі світлових) на межі поділу двох різних середовищ, їх інтерференція, дифракція, дисперсія, поляризація. Приклади світлових явищ у природі - міраж у пустелі, полярне сяйво, веселка, місячна доріжка на воді, блискавка, мерехтіння зірок на небі. Приклади світлових явищ у техніці - освітлення електричними лампами, зображення на екрані телевізора або комп ютера. Джерело світла - це фізичне тіло, яке випромінює світло. Приклади природних джерел світла - сонце, зорі, полярне сяйво. При вивченні фізики в 8 класі слід спиратися на знання, які учні одержали на уроках природознавства. Вивчення яких саме питань потребує врахування знань учнів з природознавства. Вивчення світлових явищ у 7 класі. Посібник для вчителя. Формувати в учнів поняття про світлові явища, вивчати. На ці питання ви самі зможете відповісти, ознайомившись із цікавим світом світлових явищ. Вивчення нового матеріалу.
Веселка; тінь, яку відкидає предмет; блакитне небо; різнобарв’я навколишнього нас миру – ось лише кілька прикладів світлових явищ. Джерела світла вам добре знайомі. їх можна розділити на природні (сонце, зірки) і штучні (електричні лампи). Подібні світлові явища зустрічаються дуже рідко, так як природний феномен виникає тільки тоді, коли кристали льоду і сонячні промені по відношенню один до одного виявляються під певним кутом. Такий ефект теж залежить від того, як сонце розташоване до крапельок води з хмар. Подібні світлові явища спостерігаються в полярних областях. Передбачається, що такий же феномен є і в атмосфері інших планет, венери, наприклад. Вчені вважають, що полярні сяйва виникають в результаті бомбардування верхнього атмосферного шару зарядженими частинками, які рухаються до землі паралельно силовим лініям геомагнітного поля з космічного простору, званого плазмовим шаром. Світлові явища та наскільки красиві вони бувають. Світлові явища джерела та приймачі світла швидкість поширення світла. Свет, приходящий на землю от далеких звезд и туманностей, дает возмож - ность установить расстояние до них, скорость их движения. Раздел физики, в котором изучаются световые явления, называется оптикой (от греч. Оптика - одна из древнейших наук, но значительных успехов достигла в последние четыре столетия и особенно в xix и xx. Но взгляды на природу света, с течением времени менялись. Оптика — одна з найдавніших наук. Вчення про світлові явища, виникло за кілька століть до нашої ери як підсумок численних спроб зрозуміти природу зору.
Аналіз явища фотоефекту показав, що поглинання світлової енергії, також, відбувається квантами. З розвитком квантової механіки затвердилася ідея луї де бройля про корпускулярно - хвильовий дуалізм, за якою світло має, водночас, хвильові властивості, чим пояснюється його здатність до дифракції та інтерференції, та корпускулярні властивості, чим пояснюється його поглинання та випромінювання квантами. Під час вивчення курсу в учнів розвивається. здатність до дослідницької діяльності (постановка проблеми, висунення гіпотези, здійснення її перевірки); - здатність цілісно бачити проблему і приймати рішення з опорою на об’єктивні закономірності; - здатність використовувати наукові методи, закони при розв’язанні проблем, пов’язаних з обраною в старшій школі професією, суспільним та повсякденним життям; - здатність до саморозвитку та самоосвіти, пошуків, критичного оцінювання. Прояв цих явищ в живій природі. Кристалічні і аморфні тіла, їх властивості. історія вивчення ядра клітини. Пластичний та енергетичний обмін у клітинах. На вивчення розділу „світлові явища” в курсі фізики 7 класу відведено 15 годин, що складає 43% від всього навчального часу в 7 класі. Під час вивчення цієї теми вчитель дає учням уявлення про світлові явища, про енергію, яку технічним застосуванням лінз в оптичних приладах, пояснити оптичну систему і вид зображення у фотоапараті, проекційному апараті, телескопі, мікроскопі, та органі зору – оці; продовжити формування вмінь працювати з підручником, виділяти основний матеріал, зіставляти текст з малюнком, робити порівняння, узагальнення і систематизацію матеріалу, складати схеми, класифікаційні таблиці. В змісті теми можна виділити три основні групи питань. Фізичне явище - це будь - які зміни, які відбуваються з фізичним тілом. Прикладами фізичних явищ можуть бути блискавка, рух людини чи автомобіля, кипіння води, відображення в дзеркалі тощо. Спробуйте навести свої приклади фізичних явищ. Як ми бачимо фізичних явищ можна назвати безліч, тому їх класифікують (поділяють) на п ять основних видів. Механічні - рух людини; політ літака; піднімання чи опускання вантажів; обертання колеса тощо. історія вивчення біоелектричних явищ. Джерела і приймачі світла мета. Невероятные световые явления. Атмосферные оптические явления поражают воображение красотой и многообразием создаваемых иллюзий. Наиболее эффектными являются столбы света, ложные солнца, огненные кресты, глория и брокенский призрак, которые часто люди незнающие принимают за чудо или богоявление.
Коментарі
Дописати коментар