література потоку свідомості та її представники
Томас манн, ромен роллан, ернест хемінгуей, уільям фолкнер, грем грін, дж. Згадка)— тьмяні спогади, а також уявлення, які наводять на спогади, на зіставлення з чимось. Він побудований, як потік свідомості головного героя, де поєднуються спостереження, думки, спогади, а також уривки почутих розмов, культурні ремінісценції. Незвична і архітектоніка твору.
Текст розбито на абзаци, різні за розмірами і прогалинами, які, на думку літературознавців, мають означати репліки у відповіді або думки автора, котрі він не висловлює читачам, а спонукає їх самих доутворити ненаписане.
Як складного та плинного процесу.
Застосування цього засобу було пов’язано вже з романом епохи сентименталізму.
Тим не менш, в сучасному гуманітарному дискурсі це поняття є недостатньо розроблене.
Потік свідомості та аналіз психології людини в творчості джеймса джойса. ірландський англомовний письменник - модерніст. Письменник міг і далі працювати в реалізмі, та свідомо обрав шлях модернізму і вдруге став класиком. До таких творів джойса належать психологічне есе джакомо джойс (1914), романи портрет художника замолоду (1916), улісс (1922) і поминки за фіннеганом (1939). Усі вони написані в манері потоку свідомості. Це поняття запозичене літературознавством із психології й філософії, а сам термін - із книги вченого вільяма джемса наукові основи психології, де він порівняв свідомість людини із плином ріки, потоку.
Твір з зарубіжної літератури на тему.
Більше того, у кожного представника літератури потоку свідомості ця літературна техніка набуває індивідуального характеру, оскільки її особливість залежить від світоглядних установок автора. Своєрідно розвиває техніку потоку свідомості американський письменник, класик літератури xx століття генрі валентайн міллер (1891 1980), розквіт творчості якого припадає на 30 - ті роки xx століття. Міллер переїжджає зі сша до франції та перебуває там тривалий час, беручи активну участь у мистецькому житті. Запровадив американський психолог у.
У літературу і літературознавство перенесено для характеристики… читати більше.
Джонсон) і в дослідах соціально - психологічного романа у.
Андерша (фрн), ця школа, як взагалі модернізм 10—20 - х рр зустрічає творче спростування в творах письменників - реалістів ч. Потік свідомості у літературі є особливу граничну форму внутрішнього монологу, де звичні причинно - наслідкових зв язків порушено і ніяк не можуть бути відновлені, тобто. Це алогічний, ірраціональний монолог. Ряд монологів у його перший роман життя невпинно й думкитристрамашенді, джентльмена (1767) написані техніці потоку свідомості. Місце вячеслава медведя в літературному процесі порубіжжя. Медвідь і пруст, джойс, фолкнер, гр. Медвідя як опозиція до карнавальної літератури з її руйнівним пафосом, акцент на традиційному національно - романтичному міфі. Характерною ознакою художнього стилю дж. Джойса є а використання асоціацій, культурно - історичних ремінісценцій б застосування прийомів ораторського мистецтва, антитези в експресіоністична манера зображення г гротескність, гіперболізація, формальна незавершеність творів д імпресіоністична манера зображення. Суто стильові прикмети „потоку свідомості”. Синтаксична невпорядкованість мовлення. Використання невласне прямої мови. Оповідна манера, що включає в себе ліричні відступи, ремінісценції. Яскраве, часом химерне асоціативне мислення. Класичні зразки „потоку свідомості” створили ф. Коцюбинський („intermezzo”, „цвіт яблуні”, „невідомий”), м. Хвильовий („я (романтика)”). Особливо яскраво й рельєфно модерністські шукання виявилися в театральному мистецтві початку хх ст. Новаторські тенденції у драматургії того часу прийнято називати „епічний т розвиток української літератури порубіжжя хх і ххі століття є особливим феноменом, оскільки являє собою першу спробу новітнього, позацензурного, тематично та стилістично розмаїтого художнього освоєння життя в умовах новоствореної держави. Саме у 90 - х роках хх століття відбувається інтенсивне формування нової картини буття, осягнення місця людини у світі, перша спроба критичного переосмислення минулого в суспільному та культурному житті задля відновлення власної національної ідентичності. Актуальність теми дослідження зумовлена необхідністю адекватного осмислення концепції світу і людини в літературі 90 - х років хх ст. Крізь призму постмодерністського світобачення. (документальною, історичною, соціально - побутовою, психологічною літературою), а також із модернізмом. У літературі представниками імпресіонізму є брати гонкури, а. Доде, гі де мопассан, п. Шніцлер (австрія), с. Жеромський (польща), к. Косинка (україна) та ін. імпресіоністи змальовували світ таким, яким він видавався у процесі безпосереднього бачення. Образи - символи відтворювали таємничу та ірраціональну суть людської душі та її життя, величний поступ невідворотної долі, зобразили потойбічне життя, метафізичний світ інобуття, натякали на містичну сутність явищ життя. Для символістів поезія, як і музика, була найвищою формою пізнання таїн - пошуком і відкриттям інобуття. Проблема свідомості в історії філософії. Однією з найбільших таємниць світу є людська здатність усвідомлювати, розуміти дійсність, тобто людський інтелект. Він вражає своєю красою та могутністю, невичерпністю та універсальністю. В цілому якісні особливості людського інтелекту окреслюють терміном свідомість, тому питання про сутність свідомості, її виникнення та можливості століттями хвилювало кращих представників людства, надихало на пошук та творчі злети. Проблема свідомості була однією з основних у філософській думці із самого початку її виникнення. Методологічною засадою тлумачення походження свідомості завжди було основне питання філософії. Перша цілісна концепція свідомості формується одночасно з раціоналістичною концепцією пізнання. Вона зводить повноту проявів свідомості до сфери знання. Все, що усвідомлює людина, набуває форми знання. Це означає, що саме знання є сутністю свідомості. Література як засіб пізнання соціально - психологічна проза та її представники. Література стає засобом пізнання себе і навколишнього світу, набуває ідеоло - гічного значення. Однією з рис реалізму є тяжіння до правдоподібності, що вияв - ляється в зображенні характерів, обставин, найменших подробиць життя. 22 березня 1842 року стендаль, який перебував у парижі, втратив свідомість перед дверима міністерства іноземних справ і вночі помер від удару.
Разом з ко - ломбом і меріме на монмартрський цвинтар проводжав його олександр тургенєв, який за п’ять років до цього супроводжував до святих гір тіло вбитого пушкіна. Милорад павич є представником…. Чеської літератури. Польської літератури. Болгарської літератури г. Сербської літератури. Чорногорської літератури 13. Модерністської літератури. Постмодерністської літератури г. Екзистенційної літератури. Характерною ознакою твору м. Представники американської літератури другої половини xix ст. імпресіоністична манера зображення притаманна поезіям а ш. Масова свідомість включає розповсюдженні в суспільстві ідеї, погляди, ілюзії, почуття, традиції, які відображають суспільне буття в цілому або його окремі сторони в свідомості людей. Вона є результатом впливу змі, які застосовуються в інтересах монополій. Створення певної форми індивідуалізації зумовлює резонанс в суспільствах, які вільно приймають американську культуру.
Коментарі
Дописати коментар